Nově si u nás můžete udělat řidičský průkaz na motocykly a vleky! 

04.02.2025

S radostí oznamujeme, že u nás si nově můžete udělat řidičské oprávnění na motocykly skupin AM, A1, A2 a A. A to není všechno! Také si u nás můžete svůj dosavadní řidičák rozšířit o skupiny B96 a B+E. 



Skupiny řidičských průkazů AM, A1, A2 a A

  • Od 15 let můžete řídit motocykly s konstrukční rychlostí do 45 km/h. Jedná se o skupinu AM.
  • Od 16 let do objemu válců 125 ccm a do 11 kW výkonu. Jedná se o skupinu A1.
  • Od 18 let můžete řídit motocykly s výkonem do 35 kW. Jde převážně o tzv. půllitry. Po dvouleté praxi můžete po doplňkové zkoušce již řídit motocykly bez omezení. Jedná se o skupinu A2.
  • Od 24 let můžete řídit motocykly bez omezení kubatury a výkonu. Jedná se o skupinu A.
  • Po dvou letech praxe na A1 můžete požádat o doplňkovou zkoušku na A2.
  • Po dvou letech praxe na A2 můžete požádat o doplňkovou zkoušku na A.

Co je potřeba k získání řidičáku na motorku?

  • Přihláška do autoškoly - ONLINE PŘIHLÁŠKA ZDE

Vyplňte přihlášku a do e-mailu od nás obdržíte všechny instrukce a dokumenty včetně posudku o zdravotní způsobilosti, který necháte potvrdit u svého obvodního lékaře.

Jak probíhá výcvik na řidičský průkaz A?

Pro získání řidičského oprávnění absolvujete výcvik na jednom z těchto motocyklů:

  • Skupiny AM a A1: Honda CBF 125
  • Skupina A2: CFMoto 300NK
  • Skupina A: CFMoto 700CL-X Heritage

Vzhledem k novele vyhlášky 167/2002 Sb., která stanovila složitější provádění závěrečných zkoušek na motocyklu, jsme pro Vás připravili dva balíčky kurzů.

  • Klasik – tento kurz obsahuje 13 vyučovacích hodin praktických jízd – je vhodný pro šikovné žáky kteří mají zkušenosti například z motocyklového sportu a podobně, jsou schopni po 13 hodinách zkoušku úspěšně složit. Kvalita přípravy tím nemusí být dotčena. Dobře tuto možnost zvažte. Jedná se o kurz v minimální předepsané lhůtě a bohužel máme zkušenosti, že si pak žáci mnohdy musí dokupovat jednotlivé jízdy a tím se cena navyšuje. Délka 2-4 měsíce.
  • Profi – tento kurz obsahuje 20 vyučujících hodin praktických jízd – pokud se tedy chcete opravdu naučit jezdit na motorce a nemáte žádné zkušenosti, doporučujeme tento kurz! Délka 2-4 měsíce.

Během kurzů se seznámíte s motocyklem a jeho základními částmi, při kterých zjistíte, jak to vše na motocyklu funguje, co je potřeba kontrolovat, jak motocykl nastartovat když se vybije baterie, jak se maže řetěz, co znamená která kontrolka a jak je důležité nezapomínat vypínat ukazatele směru jízdy a jiné. Poté bude následovat samotné řízení motocyklu.

Čekají Vás 3 části výuky řízení motocyklu

  • Naučíme Vás samostatnému řízení motocyklu v prostoru na cvičišti. Učitel bude vždy u Vás, učit Vás, napovídat Vám a případně zachrání Vaše pochybení. Až vyhodnotí, že již motocykl bezpečně ovládáte, opustí s Vámi cvičiště a vydáte se spolu do provozu. Nejprve budete jezdit po silnicích s menším provozem a postupně se budete přibližovat složitější dopravní situaci.
  • Budete trénovat samostatnou jízdu podle pokynů učitele, který pojede na svém motocyklu za Vámi. Pokyny budete dostávat prostřednictvím interkomu v helmě, přímo do ucha.
  • Ve třetí části (která se bude prolínat s koncem druhé části) se vrátíte zpět na cvičiště a budete se učit tzv. "jízdu zručnosti", což jsou jízdní úkony potřebné pro zvládnutí 1. části zkoušky z praktické jízdy.

Jezdit na cvičišti jízdu zručnosti budete na speciálně upravené motorce, která je vybavena ochrannými padacími rámy! Kdyby se Vám nedej bože podařilo motorku položit, tak prakticky nevznikne žádná škoda a vy se nemusíte bát, že se Vám vše ještě prodraží o nezbytné opravy.

Zapůjčíme Vám helmu vybavenou interkomem, dostanete od nás kuklu do helmy, pochopitelně Vám zapůjčíme veškeré ochranné pomůcky (chránič páteře, loktů, kolen, apod.)

Hodiny praktických jízd můžete u nás absolvovat i o víkendech. Vždy je však rozhodující počasí!

Celkový počet jízdních hodin ve všech třech částech výcviku je v uvedené ceně kalkulován na 13 hodin u levnějšího výcviku a 20 hodin u dražšího výcviku. Pokud by toto nestačilo, můžete za níže uvedených finančních podmínek absolvovat doplňující výcvik.

Rozsah závěrečné zkoušky

  • Předpisy formou testu na počítači
  • Praktická jízda 1. část (jízdní úkony na cvičišti)
  • Praktická jízda 2. část (jízda "sólo" v provozu, komisař určuje trasu interkomem z vozidla za Vámi.

Rozšíření řidičského průkazu na motorku

K rozšíření ze skupiny A1 na A2, nebo A2 na A, již není předepsaný povinný výcvik. Postačí pouze doplňková zkouška, při které už nepíšete testy. Před touto zkouškou Vám doporučujeme alespoň jednu vyučovací hodinu na našem motocyklu.

Řidičský průkaz skupiny B96 a B+E

Jste nadšenec do koní, milovník karavanů nebo chalupář? Potřebujete tahat těžký vlek a uvažujete o rozšíření svého dosavadního řidičského oprávnění o skupinu B96 nebo B+E.

Pak jste na správné adreseta. Stačí vyplnit online přihlášku a můžeme začít. :))

Oba kurzy je možné absolvovat již od 18 let, ale je nutné mít platný řidičský průkaz na osobní automobil. Zvládnutí obou výcviků není u nás nijak složité.

Jaký je vlastně rozdíl mezi skupinami B96 a B+E?

Klíčové je sledovat celkovou POVOLENOU hmotnost soupravy, kterou tvoří vaše osobního auto a přívěsu, tedy maximální povolenou hmotnost obou naložených vozidel. Pokud celkový součet těchto hmotností nepřesáhne 4.250 kg, stačí vám oprávnění skupiny B96. Ale pokud je součet povolených hmotností byť jen o 1 kg, než je limit 4.250 kg musíte mít B+E.

Nicméně jediným zásadním rozdílem je závěrečná zkouška. Pokud děláte rozšíření na B+E musíte napsat test a zvládnout jízdu. Pokud chcete dělat B96 test nepíšete.

Viz tabulka se srovnáním.

Proč byste měli výcvik absolvovat právě u nás?

Nabízíme trpělivé instruktory, zajímavé ceny, moderní techniku, přátelský a pohodový přístup. Díky letitým zkušenostem a spokojeným klientům se můžete spolehnout na kvalitní přípravu. Příprava na zkoušky je samozřejmostí, ale zároveň vás naučíme pohodlně manipulovat s vozíkem v různých situacích, například při najíždění do kruhových objezdů nebo couvání do omezeného prostoru na našem cvičišti.

Jaký minimální výcvik musíte absolvovat podle zákona?

Pro skupinu B96 zákon nenutí k povinným hodinám, ale my vás bez přípravy na zkoušku nenecháme, takže obdržíte automaticky 2 hodiny praktické jízdy. U skupiny B+E vás čeká: 5 hodin teoretických konzultací + zkouška, 8 hodin praktického výcviku + 4 hodiny techniky.

Existuje rozdíl ve zkoušce? Ano.

U skupiny B96 Vás komisař vyzkouší pouze z praktické jízdy. U skupiny B+E musíte před jízdní zkouškou složit test.